Yvonne doet een voorstelrondje. Er zijn 7 bewoners bij de vergadering aanwezig.
We bekijken de notulen en Anne geeft aan, dat Buurten met buren ook bij de vereniging hoort. De notulen worden goedgekeurd.
Er zijn geen ingekomen stukken.
De reanimatiecursus wordt nog steeds als heel zinvol beschouwd en de leraar(Ron) bevalt ook heel erg goed. Het is echt een praktijkgerichte leraar.
Er zijn geen vragen over het financieel verslag. Hans licht nog even de subsidies en de contributie toe.
De subsidieaanvraag is per 2007 veranderd. Je kan nu per 3 maanden een subsidieaanvraag doen. Het subsidiegeld gaat nu centraal en niet meer per buurt. De wijkcoördinator besluit samen met een paar andere mensen of je het geld wel of niet krijgt. Iedereen kan nu ergens subsidie voor aanvragen. Het hoeft niet speciaal via een organisatie of vereniging. Je moet ook afwachten of de aanvraag gehonoreerd wordt.
Het is er allemaal wel een stuk onzekerder op geworden.
We kijken naar de begroting en Cor geeft aan, dat er nog geen rekening in de begroting is gehouden met de kosten van de website.
Dit moet nog wel in de begroting verwerkt worden.
De contributie voor 2008 wordt weer gewoon € 5,00.
In 2007 betalen de leden € 6,00 i.v.m. het feest.
De kascommissie is nog niet bijeen geweest.
Voor de kascommissie geven zich 2 leden op: Jelle en Sjaak nemen plaats in de kascommissie en Anne geeft zich op als reserve.
Alle leden van het bestuur stellen zich herkiesbaar. Er zijn geen nieuwe kandidaten voor het bestuur. Anne wil zich wel als oproepkracht beschikbaar stellen.
De overleggen:
Voor het buurtbeheer zijn er geen vaste data meer. Het is moeilijk te plannen voor de mensen, die er naar toe gaan. Het worden nu ook thema-avonden.
Het WOG is momenteel niet heel actief. Een paar mensen zijn wel druk bezig met Ballorig. Het gebouw komt in de hoofdgroen structuur te liggen. We denken, dat Ballorig er wel komt. Anne geeft aan, dat we niet moeten indutten in Gaasperdam. Zij zou wel willen meedenken in het WOG.
Er is ook een werkgroep A6/A9. De tunnel is afgewezen en er wordt nu gesproken over de verbreding van de Gaasperdammerweg. Ze wil ook een verdieping van de weg langs onze wijk. Deze plannen zijn wel erg duur.
De verstrating:
Ze zijn nu met meerdere ploegen tegelijk aan het verstraten in de wijk. Hans Kapteijn zit nog steeds elke woensdagmiddag in de keet achter de Brink. Er rijden ook nog steeds veel auto’s op plekken, waar ze niet zouden mogen rijden. We moeten dit blijven aangeven richting de politie en het stadsdeel. We moeten na de verstrating hierover goed in gesprek met de wijkagent. De regels moeten ook goed bekend zijn bij de bewoners. Het blijft wel een groot probleem.
De lenteborrel was druk bezocht. Er kwamen veel mensen om over de verstrating te praten. Er waren ook mensen van het stadsdeel aanwezig en we hebben het idee, dat we wel serieus worden genomen.
De website:
Cor van Haagen heeft een opzetje gemaakt van een website voor de vereniging. Zaken de wijk en het stadsdeel aangaande komen op de site en natuurkijk allerlei dingen van en over de vereniging. We moeten een domeinnaam aanvragen. Geertje informeert hiernaar bij haar man en neemt dan weer contact op met Cor en Hans Brevoord.
Het buurtfeest vindt plaats op 16 juni 2007. Er hebben zich nog niet veel mensen opgegeven om te komen helpen bij de organisatie van het feest.We gaan ook nog overleggen met Anand Joti over het feest. We moeten ook nog kijken naar de vorm van het feest. Yvonne informeert bij de trommelband, die naast de fietsenwinkel op Holendrecht zit.
Op de flyer geven we ook het verschil tussen leden en niet leden aan. De leden krijgen een paar drankjes gratis.
We hebben het ook nog even over het Laagbouwnieuws gehad. We krijgen weinig kopy binnen. We krijgen van een paar buurtbewoners wel natuurstukjes binnen.
We zouden ook meer over de Ruighe Hof en het Brinkie in het blaadje kunnen vermelden.
We moeten in het bestuur en met de mensen van Buurten met buren nog even samen bespreken of we het buurtfeest nu in combi doen met Buurten met buren.
Yvonne sluit de vergadering om 22.25