1. Opening: Yvonne opent de vergadering. Er zijn buiten het bestuur 6 leden aanwezig. De volgende mensen waren afwezig met bericht: Jan Gunning, Cor van Haagen, Eline Bakker en Sjaak.

2. Verslag van 2007: Sjaak en Jelle moeten nog worden opgeroepen voor het bekijken van de kasboeken. Het bestuur en de aanwezige leden stellen zich voor.

3. Mededelingen/ingekomen stukken: Er hebben zich 2 nieuwe bestuursleden aangemeld (Inge Hulst en lily Evers). Er is veel gaande omtrent bouwlocaties en groen in Gaasperdam. Toon Borst is er ook heel actief mee bezig. Anne Stijdel is er ook heel druk mee doende.

4. Verslag van de activiteiten in 2007: Over de bewegwijzering is het nog steeds niet bekend wanneer het precies wordt ingevoerd. We zijn een pilot. Het initiatief zag er in mei 2007 heel mooi uit. De extra bomen zijn geplant in de wijk en de klimaatbosjes zijn ook geplant. De plantenbakken blijven op de dreef staan i.v.m. het watergeven. Na 1 jaar wordt er geëvalueerd of ze op de dreef blijven. Op Maldenhof en Mijehof zij er 4 plantenbakken geplaatst i.v.m. gevaarlijke situaties van inrijden in straten.

Het financieel verslag: Bij overig staat € 1.049,00 voor de bomen ter ere van ons 25 jarig bestaan. We hebben veel subsidie voor het feest ontvangen van het stadsdeel. Het financieel verslag wordt goedgekeurd. Hans maakt een afspraak met Sjaak en Jelle voor het controleren van de kas.

5. Verkiezing van het bestuur: Gerda en Tjitske gaan uit het bestuur. Gerda blijft op afstand wel actief. Er hebben zich 3 nieuwe kandidaten aangemeld voor het bestuur
    • Ingeborg Eggen
    • Inge Hulst
    • Lily Evers
    De vergadering stemt in met de nieuwe kandidaten.
  6. De begroting van 2008 wordt goedgekeurd. De contributie voor 2009 blijft € 5,00
    De kascommissie voor 2008: Jelle en Sjaak. We kunnen eventueel een beroep doen op Anne.

7. De overleggen: Balthus wil het buurtbeheeroverleg koppelen aan activiteiten. De diensten zitten er dan niet meer bij. Yvonne heeft bij Balthus aangegeven, dat ze het wel jammer vindt, dat de diensten niet meer aanwezig zullen zijn op het buurtbeheeroverleg. Er is dan minder contact met de diensten.
    WOG: Dit is een platform van bewonersgroepen/verenigingen uit Gaasperdam. Het is nu nog maar een klein groepje mensen, dat actief is binnen het WOG. Er is veel ondersteuning weggevallen. Het WOG zit een beetje in een neerwaartse spiraal. We moeten proberen hier beweging in te krijgen.

8. De verstrating: We zijn er aardig goed vanaf gekomen. De verstrating is afgerond. De inrit van Mijehof is wel erg krap. De bocht naar buiten is te krap voor grote auto’s. We zouden het aan Jaap Drenthe kunnen aangeven.

9. De lenteborrel: De opzet was heel positief. De initiatieven uit de wijk waren ook heel leuk. Bij de volgende borrel proberen we deze opzet door te zetten en we proberen er nog meer andere organisaties bij te betrekken.

10. De website: We horen positieve geluiden over de website. Het vraag en aanbodgedeelte loopt nog niet zo goed. We moeten als bestuur ook meer aan de website denken om er informatie op te zetten. Het zit nog niet goed in ons systeem.

11. Het laagbouwnieuws: De flyers werken echt heel goed. We moeten de website ook nog meer onder de aandacht van de buurtbewoners brengen.

12. Rondvraag:
    • Buurten met buren is op 30 augustus 2008
    • Graffiti ( we hebben nog niet veel reacties)
    • Timo Smeehuizen. Hij woonde op Mijndenhof en is in Afghanistan om het leven gekomen. De vader is bezig met het inzamelen van geld voor een schooltje in het dorp waar zijn zoon om het leven is gekomen. De vereniging geeft een donatie en we zetten een potje neer bij Buurten met buren.
    • Jan Hansen biedt aan om tegen een gereduceerd bedrag een bustocht voor de buurt te organiseren. We bespreken dit binnen het bestuur. Het is een leuk initiatief. We zouden er ook een subsidie voor aan kunnen vragen.
    • Anne maakt een stukje over het woonservicecentrum voor op de website.
    • We zetten Jan Hansen nog in het zonnetje voor het regelen van de bloembakken op Mijehof en Maldenhof.

Yvonne sluit de vergadering om 22.25